Co to jest spam w telefonie?

Spam w telefonie jest denerwujący i może być przyczyną bólu głowy. Może też zwiększyć ryzyko kradzieży tożsamości i instalacji złośliwego oprogramowania.

Na szczęście istnieją pewne sposoby, dzięki którym możesz zapobiec spamowi w swoim telefonie. Na przykład, niektórzy operatorzy telefoniczni wykorzystują uczenie maszynowe, aby ostrzegać Cię przed fałszywymi połączeniami, zanim dotrą one do Twojego telefonu.

Sms-y phishingowe

Spam w Twoim telefonie jest coraz większym zagrożeniem. Praktyka wysyłania niechcianych wiadomości tekstowych nazywana jest phishingiem i może być wykorzystywana do kradzieży Twoich danych osobowych.

Phishingowe SMS-y są podobne do phishingowych e-maili i mogą być wykorzystywane przez oszustów do podstępnego podawania im poufnych informacji, takich jak numery ubezpieczenia społecznego i numery kart kredytowych. Często wykorzystują też fałszywe identyfikatory dzwoniących, aby sprawić wrażenie, że wiadomość pochodzi ze znanego numeru lub strefy numeracyjnej.

Teksty phishingowe mogą mieć na celu przekonanie Cię do podania danych osobowych, oferując nagrody, kupony lub prezenty. Mogą też być sposobem na zainstalowanie przez napastników w Twoim smartfonie złośliwego oprogramowania, które może wykraść Twoje dane osobowe i finansowe.

Aby zgłosić phishingowy tekst, możesz wysłać go do Verizon, przesyłając go na numer S-P-A-M (7726), lub odwiedzić stronę internetową operatora poświęconą zgłaszaniu spamu. Pomaga to zarówno konsumentom, jak i operatorom w utrzymaniu bezpieczeństwa usług tekstowych.

Robocalls

Robocalls to zautomatyzowane połączenia telefoniczne, zwykle z nagranymi wcześniej wiadomościami. Mogą być legalne lub nielegalne i są często wykorzystywane przez firmy i agencje.

Połączenia te są zazwyczaj niechciane. Pochodzą od firm telemarketingowych lub innych firm, które próbują Ci coś sprzedać, np. ubezpieczenie lub kredyt samochodowy.

Są też legalne robocall’e, np. z gabinetów lekarskich potwierdzających wizyty lub z organizacji charytatywnych dzwoniących do wcześniejszych darczyńców. Nie są to koniecznie oszustwa, ale mogą być denerwujące i spowodować, że nie zdążysz na umówioną wizytę lub zarezerwujesz sobie miejsce.

Nielegalne robocall’e są głównym źródłem oszustw i wyłudzeń. Mogą to być podejrzane oferty gwarancji na samochody, oszustwa związane z kredytami studenckimi lub telefon, który dzwoni w czasie wyborów prezydenckich i mówi, żebyś nie głosował (wymagana subskrypcja).

Istnieją darmowe usługi, które pomogą Ci filtrować spam i fałszywe połączenia w Twoim urządzeniu mobilnym. Niektórzy dostawcy opracowali nawet technologię blokowania podejrzanych numerów zgodnie z ustawą TRACED Act.

Spamowe wiadomości tekstowe

Spam w telefonie to niechciane wiadomości tekstowe pochodzące z numerów, których nie rozpoznajesz lub które nie znajdują się na twojej liście kontaktów. Mogą być denerwujące, a nawet nielegalne, dlatego warto wiedzieć, jak prawidłowo się z nimi obchodzić i blokować spam na swoim urządzeniu mobilnym.

Cyberprzestępcy wysyłają spam, aby oszukać ludzi i skłonić ich do podania danych osobowych, takich jak hasła, numery kont bankowych czy numer ubezpieczenia społecznego. Następnie mogą wykorzystać te informacje, aby włamać się na Twoje konta lub ukraść Twoją tożsamość.

Tego typu wiadomości często zawierają podejrzane linki, które mogą zainfekować Twoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem lub odesłać Cię do fałszywych stron internetowych, które wykradną Twoje dane. Mogą również wywoływać robocall’e lub powodować niechciane opłaty na Twoim rachunku telefonicznym.

Zgłaszanie takich wiadomości bezpośrednio do operatora sieci komórkowej może zapobiec ich powstawaniu. Aby to zrobić, możesz przekazać wiadomość pod numer 7726 (na klawiaturze pisze się „spam”). AT&T, T-Mobile i Verizon przyjmują zgłoszenia pod tym numerem.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to narzędzie komunikacyjne, które pozwala użytkownikom na wzajemną interakcję i dzielenie się informacjami. Obejmują one udostępnianie zdjęć, blogi, sieci społecznościowe, udostępnianie filmów, sieci biznesowe i wirtualne światy.

Wiele osób korzysta z mediów społecznościowych, aby połączyć się z przyjaciółmi, rodziną i współpracownikami, a także promować swoje produkty lub usługi. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, jak właściwie korzystać z mediów społecznościowych.

Na przykład firmy powinny skupić się na potrzebach swoich idealnych klientów, zamiast kierować reklamy do wszystkich na świecie. Pomoże to zbudować społeczność składającą się z klientów, którzy chcą usłyszeć o Twoim produkcie lub usłudze i o tym, jak mogą z nich skorzystać.

Ponadto, media społecznościowe mogą być potężnym narzędziem dla spamerów, którzy mogą kierować do użytkowników fałszywe wiadomości. Z tego powodu ważne jest wdrożenie weryfikacji telefonicznej, aby uwierzytelnić logowanie z nowego urządzenia, lokalizacji lub adresu IP. Utrudnia to spamerowi tworzenie fałszywych kont.

Poprzedni artykuł

Update co to znaczy?

Następny artykuł

Co to jest internet?

Oceń artykuł: Co to jest spam w telefonie?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5