Co to znaczy FPS?

Frames per second (FPS) to termin używany do opisania płynności odtwarzania czegoś takiego jak film czy gra. Odnosi się do tego, ile obrazów wykonuje kamera, a następnie pokazuje je użytkownikowi w krótkim czasie.

W większości przypadków filmy, telewizja i strumieniowe transmisje wideo wykorzystują 24 klatki na sekundę, aby zapewnić płynność oglądania. Jednak w niektórych zastosowaniach możliwe są wyższe liczby klatek na sekundę.

Co to jest FPS?

FPS oznacza klatki na sekundę i odnosi się do liczby pełnoekranowych nieruchomych obrazów, które pojawiają się na ekranie wideo lub ekranie gry w każdej sekundzie. W przechwytywaniu i odtwarzaniu wideo klatki są używane do tworzenia iluzji ruchu; większa liczba klatek daje płynniejsze animacje i zmniejsza opóźnienia.

Strzelanki pierwszoosobowe (FPS) to podgatunek gier wideo, w których walka odbywa się z użyciem broni i pistoletów w perspektywie pierwszej osoby. Gry te charakteryzują się zazwyczaj wciągającym, trójwymiarowym środowiskiem i zdolnością do zanurzenia gracza w akcji.

Gry typu battle royale, takie jak PUBG, są również popularne wśród fanów FPS, wprowadzając nowy wymiar do gatunku dzięki dreszczykowi emocji związanemu z byciem ostatnią osobą stojącą w dużej grupie. Gry te łączą elementy strzelaniny typu run-n-gun z koordynacją zespołu i taktyczną rozgrywką.

Strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby

Strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby to gry wideo, które pozwalają graczowi kontrolować postać z perspektywy pierwszej osoby. Gry te zazwyczaj koncentrują się na walce z użyciem broni, od pięści i mieczy po broń palną i lasery.

Gry te stały się przez lata niezwykle popularne i często stanowią podstawę do rozpoczęcia gry dla wielu osób. Do najbardziej udanych gier FPS należą Call of Duty, Halo i Counter-Strike: Global Offensive, które są wielkimi hitami zarówno na konsole, jak i na komputery PC.

Te rodzaje gier mają wiele cech charakterystycznych, które wyróżniają je spośród innych gatunków. Jedną z nich jest możliwość osiągnięcia stanu flow, czyli stanu, który badacz psychologii Mihaly Csikszentmihalyi zdefiniował jako „bycie w strefie”.

Strzelanki z perspektywy trzeciej osoby

Strzelanka z perspektywy trzeciej osoby to rodzaj gry wideo, w której gracze widzą swojego awatara na ekranie. Gry te są popularne w różnych gatunkach, takich jak action/adventure, stealth-based i survival horror.

Te typy gier mogą mieć wiele różnych opcji kamery, ale najczęściej są to kamery interaktywne. Oznacza to, że kamera podąża za twoją postacią, ale możesz ją kontrolować za pomocą kontrolera lub myszy na PC.

Główną zaletą tej perspektywy jest to, że pozwala graczom widzieć więcej otoczenia niż w grach z perspektywy pierwszej osoby. Na przykład w grze pierwszoosobowej możesz zobaczyć tylko to, co jest przed tobą, natomiast w grze trzecioosobowej możesz wychylić kamerę za róg, aby zobaczyć, co jest za nim.

Prędkość klatek

Prędkość klatek to metryka jakości wideo używana w kamerach filmowych i wideo, animacji komputerowej i systemach motion capture. Zazwyczaj wyrażana jest w klatkach na sekundę (fps) lub hercach.

Szybkość odświeżania na poziomie 10-12 klatek na sekundę jest postrzegana jako ruch, a wyższe prędkości mogą powodować zacinanie się obrazu i zakłócenia w oglądaniu. Dlatego w większości gier maksymalna liczba FPS wynosi 60 i więcej, co zapewnia płynniejszą rozgrywkę i lepszą jakość grafiki.

Wybór odpowiedniej liczby klatek na sekundę dla twojego filmu może być trudny, ale nie musi. Wszystko zależy od rodzaju projektu, który próbujesz stworzyć, i od tego, jakich rezultatów oczekujesz.

Overlay

FPS to skrót powszechnie używany w grach. Oznacza on „klatki na sekundę”. Klatki to obrazy na wyświetlaczu, które odtwarzane w szybkim tempie tworzą filmy, wideo i gry wideo.

Szacunek klatek w grze wideo wpływa na sposób gry, ale także na płynność oglądania. Im wyższa liczba klatek na sekundę, tym bardziej płynne będzie doświadczenie.

Pojęcie FPS jest często mylone z Hz, co oznacza „klatki na sekundę ukończone”. Oba odnoszą się do szybkości, z jaką procesor graficzny komputera kończy generowanie klatek, a monitor je wyświetla.

Oceń artykuł: Co to znaczy FPS?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5