Hyundai ix35 1.7 CRDI – czy ma dwumasę?

Jeśli szukasz taniego i wesołego samochodu rodzinnego, Hyundai ix35 1.7 CRDI może być tym, czego potrzebujesz. Jest to jeden z najszybciej sprzedających się modeli w Wielkiej Brytanii i posiada dobrą gamę silników, która zaspokoi potrzeby większości budżetów.

1,7-litrowy diesel to bardzo rozsądny wybór, oferujący znaczną oszczędność w porównaniu z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym i zapewniający przyzwoity moment obrotowy jak na ten rozmiar samochodu. Silnik ten jest również bardzo cichy, choć trzeba go mocno eksploatować, aby uzyskać jak najlepsze zużycie paliwa.

Silnik

Hyundai ix35 ma doskonałą gamę silników, począwszy od 1,7-litrowego diesla, który wytwarza 115 KM i 260 Nm. Alternatywnie możesz wybrać 2,0-litrową jednostkę o mocy 136 KM i 320 Nm.

Jednostka 1,7-litrowa ma napęd tylko na koła przednie, ale można ją zamówić z sześciobiegową skrzynią manualną w standardzie. 2,0-litrowy diesel jest dostępny z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i napędem na cztery koła.

Jest również wyposażony w inteligentny system Stop-Go firmy Hyundai, który automatycznie zatrzymuje silnik, gdy wykryje pojazd lub obiekt na jego drodze. System zatrzyma również samochód, gdy wykryje, że opona ślizga się lub traci przyczepność.

Ten wariant o pojemności 1,7 litra jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy chcą mieć całą moc SUV-a przy znacznie bardziej oszczędnym zużyciu paliwa. Cena R359 900 zł plasuje go w samym środku segmentu kompaktowych SUV-ów, konkurując bezpośrednio z Nissanem Qashqai o pojemności 1,5dCI i Volkswagenem Tiguanem z 2-litrowym turbodieslem.

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów to mechaniczny element, który koordynuje sposób poruszania się samochodu. Ten element odpowiada za zmianę prędkości samochodu, przyspieszanie lub zwalnianie oraz przełączanie biegów w celu dostosowania do różnych warunków drogowych.

Skrzynia biegów ix35 jest wyposażona w sześciobiegową skrzynię manualną. To dobra opcja dla kierowców, którzy chcą zoptymalizować swoje wrażenia z jazdy i cieszyć się płynniejszą i bardziej czułą zmianą biegów.

To także idealny wybór dla kierowców, którzy chcą mieć skrzynię o wysokich osiągach, ponieważ została ona zaprojektowana tak, aby maksymalnie wykorzystać moc silnika. Umożliwia także łatwe przełączanie między trybem ręcznym i automatycznym, a w standardzie może być wyposażona w adaptacyjny reset.

Ix35 1.7 CRDI posiada turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,7 litra i mocy 114 KM, który przyspiesza do 62 mil na godzinę w 12,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 107 mil na godzinę. Model ma masę własną 3 285 funtów i jest w stanie przejechać 680 mil na jednym baku paliwa, zanim będzie wymagał uzupełnienia paliwa.

Zawieszenie

Zawieszenie ix35 składa się z rozpórek MacPhersona z przodu i układu wielowahaczowego z tyłu, z dwufazowymi amortyzatorami, które automatycznie wybierają miękkie lub twarde ustawienia w zależności od warunków drogowych. Dzięki temu ix35 prowadzi się pewniej niż większość samochodów typu soft-road i lepiej radzi sobie z nierównościami przy większych prędkościach, choć nie ma takiej izolacji podwozia, jak Ford Kuga.

Do wyboru są trzy jednostki napędowe – dwa diesle CRDi o pojemności 1,7 litra (jeden z napędem na przednie koła, drugi na cztery koła) oraz wolnossący benzyniak o pojemności 1,6 litra – każdy z nich oferuje nieco inne osiągi i wydajność. Silnik 1,7-litrowy jest bardziej oszczędny i płynniejszy niż 2,0-litrowy, ale nadal lekko warczy, gdy jest zimny i trzeba go mocniej eksploatować, aby osiągnąć jego maksymalny potencjał.

Hamulce

Hyundai ix35 to pierwsza próba wejścia w segment małych crossoverów, który szybko zyskał popularność. To samochód, który ma konkurować z Nissanem Qashqai i Skodą Yeti, a jednocześnie jest praktyczny i niedrogi.

Jego stylistyka jest bardziej wyrazista niż poprzednich modeli Hyundai, ze zwężającymi się szybami bocznymi i linią dachu przypominającą coupe, która ma nadać mu sportowy charakter. Jest też o wiele bardziej przypominający SUV-a niż zniekształcony Tucson sprzed sześciu lat, z ostro zarysowanym załamaniem maski i masywnym chromowanym grillem.

Jak na miękkie samochody terenowe, ix35 prowadzi się pewniej niż wiele innych i ma dwufazowe amortyzatory, które automatycznie przełączają się między miękkim a twardym ustawieniem w zależności od nawierzchni. Nie jest to najlepsza jazda na świecie, ale jest więcej niż wystarczająca do codziennej jazdy. Jest też objęty imponującą pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów, dzięki czemu właściciele będą zadowoleni, a ix35 będzie wyglądał świeżo.

Oceń artykuł: Hyundai ix35 1.7 CRDI – czy ma dwumasę?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5