Czujnik temperatury 1.9 TDI gdzie jest?

Witam, od jakiegoś czasu mam 1.9 TDI i kiedy jest zimno, wskaźnik pokazuje 50 lub 70 stopni. Jestem pewien, że ma to związek z czujnikiem temperatury, ale gdzie on jest? Znajduje się pod przewodem paliwowym po lewej stronie silnika. Ma 4 przewody na złączu z tyłu.

Znajduje się pod wężem podwoziowym po lewej stronie silnika

Jeśli Twój 1.9 TDI ciągle pracuje z niską mocą lub ma stały spadek mocy, musisz sprawdzić czujnik temperatury. Czujnik ten wysyła dane do komputera silnika, co pomaga kontrolować dostarczanie paliwa, rozrząd zapłonu i osiągi silnika. Uszkodzony czujnik temperatury może powodować problemy z podawaniem paliwa i poziomem mocy Twojego VW. Znajduje się on pod wężem doprowadzającym płyn chłodniczy po lewej stronie silnika i ma 4 przewody na złączu z tyłu. Zazwyczaj jest to zielony czujnik temperatury płynu chłodzącego, dostarczany z uszczelką i klipsem. Jeśli Twój 1.9 TDI jest wczesnym modelem (98-00), będziesz potrzebował niebieskiego czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Czujnik temperatury nie jest częścią pompy wtryskowej, znajduje się po lewej stronie silnika pod wężem. Ma 4 przewody na złączu oraz uszczelkę i klips blokujący.

Ma 4 przewody na złączu z tyłu

Czujnik temperatury to fajny gadżet, ponieważ pozwala komputerowi samochodowemu utrzymywać pracę silnika na optymalnym poziomie. Kiedy wykryje niską temperaturę, spowoduje wyłączenie lub włączenie wentylatora chłodzącego, a nawet zasygnalizuje potrzebę wzbogacenia mieszanki paliwowej. Czujnik temperatury w Twoim samochodzie znajduje się pod przewodem paliwowym po lewej stronie silnika. Ma 4 przewody na złączu z tyłu.

Możesz samodzielnie sprawdzić czujnik temperatury za pomocą prostego miernika temperatury lub oscyloskopu. Umieść czujnik w odpowiednim pojemniku z podgrzaną wodą, a po kilku minutach powinieneś zobaczyć krzywą zmian napięcia na ekranie oscyloskopu (Rys.1).

Ma uszczelkę

Na niektórych czujnikach połączenie między przewodami a czujnikiem temperatury jest uszczelnione epoksydem. Jeśli wystawisz tę uszczelkę na działanie temperatury, która jest zbyt wysoka, aby epoksyd mógł ją znieść, może ona pęknąć lub oderwać się. Stanowi to zagrożenie dla bezpieczeństwa, ponieważ umożliwia przedostanie się wilgoci do czujnika i przewodów. Wilgoć może również zanieczyścić czujnik, co spowoduje błędne odczyty podczas kalibracji temperatury. Czujniki temperatury, które mają osłonę ze sproszkowanego materiału izolacyjnego, takie jak standardowe platynowe termometry oporowe (PRT), zwykle mają doskonałą szczelność i są mniej podatne na uszkodzenia niż te, które mają osłonę z metalu. Zawsze sprawdzaj specyfikację temperatury złącza przejściowego w specyfikacji PRT lub termometru lub w raporcie z kalibracji i używaj czujnika w temperaturze, którą jest w stanie wytrzymać.

Powtarzalność pomiaru to zdolność PRT lub termistora do wielokrotnego pomiaru tej samej temperatury podczas ustalonego odcinka cyklu termicznego lub procesu kalibracji.

Ma zacisk blokujący

Czujnik temperatury w modelu 1.9 TDI znajduje się pod wężem rozdzielającym po lewej stronie silnika, ma 4 przewody na złączu z tyłu. Aby wyjąć czujnik, użyj śrubokręta, powoli wyciągnij czarny klips, który trzyma go na miejscu, i pozwól, aby wypłynął płyn chłodzący. Dobrze jest też mieć pod ręką płyn G12, którym można spuścić płyn chłodzący po wyjęciu czujnika. Następnie zlokalizuj uszczelkę i zacisk. Jest to nowy zamiennik, który powinien być stosowany w większości późniejszych modeli TDI, w tym w samochodach z silnikiem PD z podwoziem A4. Jest to zielony czujnik z 4 pinami. Pamiętaj, że niektóre wcześniejsze modele TDI (98-00) używały niebieskiego czujnika zamiast zielonego.

Oceń artykuł: Czujnik temperatury 1.9 TDI gdzie jest?

Ilość ocen: 0 Średnia ocen: 0 na 5